WEEKEND #2 (13.09-15.09

17 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

VRIJDAG:

Op vrijdag had ik een bijkom dag ingeplant voor mijzelf. Ik stond rond een uur of 10.30 op en was te suf om uit mijn bed te komen, ik heb heel de dag series gekeken en ik heb wat wasjes gedaan. Ook besloot ik rond 16.15 om nog snel naar de supermarkt te gaan met een huisgenoot, want ik zou die avond gaan koken voor 2 vriendinnetjes (pasta pesto stond op het menu). Om 16.45 scheurde mijn huisgenoot en ik door de straten van Curaçao, want we moesten en nog de boodschappen thuis af zetten en vliegensvlug door rijden naar de Happy Hour bij Chill, daar aangekomen had na een uur wel weer gezien en scheurde ik terug naar huis om het avondeten klaar te maken voor mijn 2 huisgenoten Gizem en Niki.

3C4F7961-D9BF-44EB-8478-5080ABC9A522

Ik denk dat ik binnen 20 minuten het hele gerecht op tafel had staan en gelukkig vonden zowel Gizem als Niki mijn pasta pesto goed gelukt. Wat een hele prestatie is, als je nooit kookt.

Na onze buikjes vol gegeten te hebben zouden we ons klaarmaken voor de Poolparty bij Madero. Dat is weer eens wat anders dan op de vrijdagavond gelijk door naar Wet&Wild. De poolparty was erg gezellig, maar ik ging alleen voor het 'party' gedeelte en vond het een strak plan om niet de 'pool' in te gaan. Rond 12 uur besloten we toch met een grote groep van de huisgenoten verder te feesten bij Wet&Wild en rond 1.30 hadden we dat ook wel weer gezien en besloten terug naar huis te gaan. Alhoewel we nog energie voor 10 hadden besloten Mike, Romy, Margot en ik om onze avond te eindigen bij de Shoarmaboot zodat we met een gevulde maag naar bed konden gaan...

Toen we wilde vertrekken van de Shoarmaboot kwam Romy erachter dat haar telefoon kwijt was, waar ze dat ding gelaten had wist ze niet meer. Bij de Shoarmaboot lag die in ieder geval niet meer. Toen zijn we met zijn vieren terug gereden naar Wet&Wild want daar was de laatste keer dat Romy haar telefoon nog in haar handen had. We hebben Romy 6x gebeld maar nergens was de telefoon te bekennen. Wat meestal zo is in Curaçao, als je je telefoon kwijt raakt ben je hem ook echt VOORGOED kwijt. Die vind je niet meer terug. Thuis weer aangekomen besloot Romy toch nog een keer in de auto te stappen met een andere huisgenoot om nog een zoektocht te doen naar haar telefoon. Waarbij Mike, Margot en ik besloten om maar lekker richting bed te gaan en de dag erna te kijken hoe of wat verder.

ZATERDAG:

Zaterdagochtend ging ik met Romy naar haar tante en oom, nadat ze het verschrikkelijke nieuws had vertelt over het feit dat dus haar telefoon was gestolen bij Mambo. Waarbij haar oom en tante voorstelde om aangifte te doen. Zo gezegd, zo gedaan zou je denken... maar niet dus. Romy en ik besloten naar het politiebureau te gaan in Montaña. Daar werd ons vertelt dat we bij het verkeerde politiebureau waren en dat we naar Rio de Canerio moesten. Ook had Romy 5 minuten voordat we het politiebureau instapte het verhaal bedacht dat ze dus beroofd was, in plaats van natuurlijk eerlijk te vertellen dat ze gewoon haar telefoon was kwijt geraakt. Bij Rio de Canerio aangekomen kwamen ze met het verhaal dat ze op zaterdagen geen aangifte behandelde dus werden we doorgestuurd naar het politiebureau in Punda. 3 politiebureau's verder en erg dicht bij huis, kwamen we eraan en naar een paar keer bellen en Papiaments gebrabbel, kwam de politie agente met de mededeling dat we naar het politiebureau in Rio de Canerio moesten. Lekker op z'n Antiliaans, want daar kwamen we net vandaan. Na heen en weer geappt te hebben met de tante en oom van Romy besloten we met zijn allen te ontmoeten bij Sambil (overdekt winkelcentrum) om een nieuwe telefoon voor Romy te kopen.

Ondertussen was het middag en hadden we toch allemaal wel wat trek gekregen waarop de oom en tante van Romy ons trakteerde op  een etentje bij de Visserij met een lekker wijntje. 's Avonds hebben Romy en ik dus het avondeten over geslagen omdat we bomvol zaten.

Diezelfde avond stonden we om 17.15 ook weer bij de Happy Hour van Zanzi, maar rond 21.30 hadden we het wel weer gezien en besloten Romy en ik lekker naar huis te gaan. Thuis aangekomen ben ik lekker naar huis gegaan om mij avond weer te besteden aan het kijken van series.

ZONDAG:

Op zondag wilde ik graag naar het strand om te gaan zwemmen, ik had heel het weekend nog geen water gezien. En geloof me in deze tijd van de maand is het HOPI WARM! Het is vaak windstil en het kan oplopen tot hete temperaturen. Uiteindelijk besloot ik om met wat meiden naar Saint Tropez te gaan (het zwembad, vlak bij ons huis) om daar heel de dag te besteden en te genieten van lekker niks doen. We hoorde via een huisgenoot dat het Indonesische avond was bij Scuba Lodge. Waardoor wij gelijk overgehaald waren en besloten om daar onze avond te benuttigen aan de kipsaté. Toen we daar aankwamen kwam ik er ook achter dat er longton rijst bij geserveerd werd, dus blijer kon je mij niet  hebben.. Totdat ik het op mijn bord kreeg. De kipsaté was gruwelijk lekker, maar de longton heb ik meerdere malen beter gehad...

9D065ED7-F768-4542-819C-EB42D2D7053B

We hebben die avond veel gelachen en gekletst en naderhand hebben we onze wenkbrauwen nog laten verzorgen bij mijn huisgenootje Yoran. Niet veel later besloten Margot en ik maar weer om terug te gaan naar huis om ons bedje lekker op te zoeken. Want het duurde niet lang meer of de week zou weer beginnen

1. Mams:
    17 september 2019