NIEUWESTRAAT (DAY 1 & 2)

3 september 2019 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Toen ik op Hato aankwam, werd ik opgehaald door F. hij is een van de medewerkers die de transfer doet van Hato naar de Nieuwestraat. We babbelde tot we aankwamen bij de Nieuwestraat en toen was het tijd om uit te stappen...

Na een rit van ongeveer een kwartier stond S. op mij te wachten. (ivm privacy schrijf ik de namen niet voluit, ookal is mijn blog alleen voor vrienden en/of familie. Kan je alsnog mijn blog gewoon googlen op het web, groetjes) S. zou mij begeleiden naar de kamer, zij was de dochter van M. onze huisbaas. Eenmaal aangekomen bij mijn kamer viel mij gelijk wat op: 'Waar is mijn airco?' en 'Waarom heb ik een enorme woonkamer terwijl ik maar in mijn eentje ben?' Nadat ik de rondleiding had gehad van S. vroeg ik ook aan haar waar mijn airco was. Zij vertelde dat deze studio geen airco had. Nee dushi, zover was ik ook al gekomen. Ik vroeg daarna ook aan  haar of het wel een luxe studio was, want die had ik tenslotte geboekt INCL AIRCO! Maar het was wel een luxe studio, want kijk naar de grootte van de studio.

Na dat S. mijn studio verliet had ik het nog niet in me om mijn koffers uit te pakken. Ik vond het namelijk raar dat ik een luxe studio had geboekt incl. airco en vervolgens een luxe studio kreeg zonder airco. Na wat heen en weer geapp met het thuisfront besloten ons mam en ik om een mail te sturen naar de vrouw die het allemaal voor mij geregeld had.

Haar antwoord was dat er inderdaad luxe studio's waren met en zonder airco en dat ze het bij mij over het hoofd had gezien dat ik een airco wilde. Mevrouw, leg mij eens uit hoe je zoiets over het hoofd kan zien? Ik zei dat ik mijn geld terug wilde want ik had tenslotte betaald voor een luxe studio met airco, maar dat kon niet geregeld worden want ik zou nu ook evenveel moeten betalen. Ook gaf ze aan dat er pas een luxe studio beschikbaar zou zijn vanaf eind november dus dat ze mijn studio voor wat minder kon aanbieden, maar dan wel zonder airco.

Maar ik wilde godverdomme een airco, want daarvoor had ik in eerste instantie de luxe studio gekozen. Dus toen ik er na 6 HEEN EN WEER GESTUURDE MAILS nog niet uitkwam met mevrouw, heb ik mama maar laten bellen. Zoals velen van jullie weten krijgt mijn moeder vaak haar zaakjes geregeld en al helemaal als ze iets ECHT wil. Guess who er de week erna in een luxe studio met airco? DEZE MEID. (Maar daar meer over in een volgende blog)

Want voordat ik had geregeld met mevrouw D. dat ik een luxe studio kreeg gingen er wat werkdagen over heen en zat ik dus wat dagen in mijn luxe studio zonder airco. Dus besloot maar gewoon mijn spullen uit te gaan pakken en te overleven.

DAG 1 OP DE NIEUWESTRAAT:

De eerste dag had ik een huisgenoot geappt die in hetzelfde dorp woonde als een andere vriendin van mij. Die vriendin zei ook tegen mij van 'App haar maar, dan zeg je dat je mij kent en dan zal het wel goed komen.' Ik had dus aan mijn huisgenoot gevraagd wat ze vanavond zouden gaan doen en of er een mogelijkheid dat ik mee kon. Die avond was dinsdag which means: HAPPY HOUR BIJ 27 VAN 17-18U. Wat harstikke interessant in mijn oren klonk, waardoor ik razend enthousiast was om mee te gaan.

Nog geen enkele minuten later werd ik geappt door Romy (een andere huisgenoot) met de vraag of ik ook mee ging naar de Happy Hour bij 27. (27 is overigens een café bij ons de straat uit, waarbij we 's avonds kruipend terug naar huis kunnen). Ik vertelde Romy dat ik ook Léonie al had geappt en dat ik dus inderdaad mee ging naar de Happy Hour. Toch was ik wat moe dus besloot alvast in bed te gaan liggen om even te dutten en uit te rusten van de eerste indrukken.

GUESS WHAT mee toen ik bed lag was ik te moe om nog een poot te bewegen. Dus de partypoeper die ik was zei ik af en vertelde Romy dat ik niet meer mee ging, maar dat ik graag de volgende keer wel mee wilde gaan. Waarop Romy reageerde: 'Oh is goed hoor, als je straks misschien als nog wilt kan je altijd naar ons toe komen lopen'. Romy, meisje. Dikke doei, ik ga lekker mijn nest in en kijk morgen wel weer verder maar toch bedankt voor het aanbod.

Hierbij sloot ik mijn eerste dag en besloot ik heerlijk te gaan slapen in mijn nieuwe kamer in een nieuwe omgeving, waar ik mijn komende 4 maanden zou gaan spenden. Toch vond ik het wat spannend, omdat ik moest gaan wennen aan nieuwe geluiden die nog geheel onbekend zouden zijn en waarvan ik niet zou weten wat het zou zijn.

Kamer 1

(Sorry dat de foto onderste boven is, had ik niet bij nagedacht)

DAG 2 OP DE NIEUWESTRAAT:

De volgende dag werd ik net als alle nieuwkomers om 6.30 wakker, maar echt KLAAR WAKKER. Want je zit natuurlijk met je jetlag en je weet even niet meer wat voor en/of achter is. Gelukkig had ik om 8.30 een afspraak bij mijn autoverhuurbedrijf dus kon ik gelijk gaan douchen en gaan klaarmaken. Ik stond om 8.20 op de afgesproken plek want ik wilde voor deze keer eens een keer op tijd komen. En guess what, in plaats van dat ik meestal te laat ben waren de mensen van mijn autoverhuur te laat. Net toen ik wilde bellen met de telefoon van de cafémedewerker bij het café waar ik stond te wachten. Kwamen ze aangereden. Ik stapte in en had een praatje en ik had er een goed gevoel over.

Toen ik aankwam bij het autoverhuur hebben we gekletst over de verkeersregels in Curaçao zoals bijvoorbeeld: rechtdoor heeft altijd voorrang en je mag links en rechts inhalen. Kreeg ik mijn auto overhandigd. Ik zag gelijk dat het een armoedige bak was, maar ja ik moest wat witte wel. Dus ik ging akkoord en met mijn autootje ''crosste'' ik terug naar mijn studio.

Auto 1

Toen ik thuis aankwam was het ongeveer middag en ik wilde wat leuks gaan doen. Ik wilde gaan zwemmen, want het was bloedje heet. Toen ik aankwam op de binnenplaats kreeg ik door dat er geen ene hond te vinden was dus dat ik zelf maar moest gaan bekijken hoe ik moest gaan zwemmen en waar. Ik had Fleur geappt (die hier al een keer eerder geweest was voor stage) en die gaf aan 'Ga naar Saint-Tropez om te zwemmen, is vlak bij en dan ga je daar lekker liggen' Ho eens even Fleur, denk je dat ik in mijn EENTJE ga zwemmen? Dacht ik toch even niet. Tot de dag van vandaag ben ik nog steeds van mening dat in je eentje zwemmen een beetje loner is dus dat ik dat never nooit ga doen.

Toen ik na een halfuur nog op de binnenplaats zat besloot ik maar om Romy te appen in de hoop dat ze thuis was en met mij wilde gaan zwemmen. Guess what, Romy was dus de loner waar ik het net over had. Zij lag namelijk in d'r eentje bij Blue Bay te zwemmen. Toen vroeg ik aan d'r of ze het leuk vond om terug te komen naar de binnenplaats zodat we samen zouden gaan rijden naar Blue Bay of dat ze iets had van 'Yo kom zelf maar mijn kant op'. Een kleine 20 minuten later stond ik aangekleed en bepakt als wel op de binnenplaats op Romy te wachten (Mind you: ik had Romy nog geen een keer gezien dus god mocht weten wat voor meid het zou zijn). Toen Romy aankwam en we wat hadden gebabbeld in de auto had ik er wel een goed gevoel over. Volgens mij was ze wel gezellig. We hebben die dag ontzettend veel gelachen en genoten bij Blue Bay, we hebben na het knabbelen van een frietje nog een uur aan de bar gezeten omdat er knappe barmannen waren en Romy nogal een onbewuste flirt is.

Blue Bay(Ook deze foto is ondersteboven, sorry not sorry in mijn volgende blogs zal ik er rekening mee houden)

Nadat we terug waren van Blue Bay gingen we ons klaarmaken en wat eten voor mijn eerste feestje op het eiland, namelijk: Madero en Cabana (place 2 be overigens, was ik vorig jaar al een keer geweest met Fleur maar dat geheel terzijde).

Toen we daar aan kwamen heb ik kennis gemaakt met de meeste meiden van het huis en gooide we lekker de voetjes van de vloer. Ik heb ontzettend genoten en voelde mij gelijk thuis in het huis. Iedereen kwam met het compliment dat ze me gezellig vonden en ik echt heel leuk was en blabla etc. Waardoor ik ook zin had om mee naar Cabana te gaan, terwijl ik alleen bij Madero zou blijven. Rond 2 uur werd er nog aan mij gevraagd door een knappe gozer waar de afterparty was, waardoor ik gelijk in de aanval schoot en zei 'In ieder geval niet bij mij, fijne nachtrust.' en weg liep. Om 2 uur zijn hier de meeste feestjes afgelopen, dus we gingen maar eens lekker naar huis. Thuis aangekomen wilde ik eigenlijk gelijk gaan slapen (want had best wat drankjes achter de kiezen) maar we wilde nog nakletsen over de avond. Het nakletsen over de avond liep al gauw in een drama want er moest een huisgenoot huilen om niks, allemaal ellende ik kan mij het zelf niet eens meer herinneren maar het enige wat ik dacht was 'Jeetje meid, wat maak je toch een drama om niks. Stop met huilen en get the fuck over it'. Uiteindelijk duurde me het te lang en besloot ik om lekker te gaan slapen, want ik had  het wel weer gezien met de drama.

Wat er de dagen erna is gebeurd vertel ik jullie in een volgende blog, want to be honest kan ik het mij niet helemaal goed meer herinneren want het is kapotje lang geleden en ja. Ik moet jullie toch op de hoogte houden, dus moet even in mijn appjes kijken hoe of wat er precies gebeurde de dagen erna. Jullie horen van me!! Tot in de volgende blog (morgen denk ik)

1. Bill van de Gevel:
    3 september 2019